Élet a Seadream Yacht Club hajójának fedélzetén-2. rész
2015.10.02.Élet a Seadream Yacht Club hajójának fedélzetén-4. rész
2015.10.07.2015-05-05
Ma reggel 1 órával korábban keltem, 5:30-kor, mert a Safety Drill (biztonsági gyakorlat) miatt korábban el kellett mennem a vendégreggeliről. Nagyon érdekes volt az első Safety Drillem. Külön tartanak egy eligazítást a vendégeknek, és a személyzetnek. A vendégeknek csak megmutatják, hogy hova kell menniük vészhelyzet esetén, de a személyzetnek tudni kell a hajókat előkészíteni az indulásra. Az én dolgom, hogy a 3-as mentőcsónakot készítsem fel: a tartó drótkötelet ki kell lazítani, a kaput kinyitni, hogy át lehessen menni a csónakba. Ez után fel kell venni a védősisakot és a kesztyűt, hogy amikor indul a csónak, ki-és be tudjam akasztani a nagy fém kampót a helyére. Le is engedtük a csónakot és mentünk egy kört az öbölben. A hajón lévő vendégek persze egyből fogták a kamerákat és fotóztak (amire nekem sajnos nem volt lehetőségem).
Reggel megérkeztünk a csodálatos Menorca szigetére. Olyan villák látványa fogadott minket, mint amiket a hollywood-i filmekben lehet látni. Leginkább egységesnek mondanám őket, igényesen kialakított kertek, jó minőségű autóutak, ahol nem tudom elképzelni, hogy bármikor is lenne dugó, mivel a sziget elég kicsi.
Ma korai ebéd van, ami 12:15-t jelent, check-in 11:45kor van. Még mindig nagy a rendszerezettség érzete.
Holnap megyek meglátogatni a Chief Purser-t, hogy le legyenek dokumentálva a hajós induláshoz szükségesen fizetett összegek. Meg fogom adni a bankszámlaszámomat is, hogy tudjanak utalni. Úgy hallottam, előre lehet kérvényezni, mikor kívánom a fizetést utaltatni. Lehet többször is egy hónapban, de nekem a legjobb, ha utolsó vasárnap küldik, biztos, ami biztos megérkezzen hónap 5-ig.
2015-05-06
Ma volt az első reggel, hogy a Maitre-nek nem kellett egyfolytában mögöttem loholnia, mit rontok el. Nagyon jó érz
és volt megcsinálni az első majdnem hibátlan reggelit. Kora délután érkeztünk meg Szardínia partjaihoz, ahol a hajó lehorgonyzott kb. 2 km-re a szárazföldtől. A kijutást az ún. „tender boat” tette lehetővé. A vendégek, illetve a személyzet is használatba vette ezt a fajta kijutást a szigetre. Lényegében az egyik mentőcsónakot (3-as számú) engedték a vízre, amiben egyszerre maximum 26 ember fér el. Ugyanekkor kinyitott a „Marine” is a Yacht hátuljában, ahonnan a vendégeknek lehetőség nyílt használni kajakot, jet ski-t, szörföt vagy csak egyszerűen csobbanni a közel 800 méter mély vízbe.
Ma délután sikerült először mosnom egy adag sötétet, de a mosógépet először látva nem gondoltam volna, hogy hatékonyan tisztítja a ruhákat. Felültöltős, ütött-kopott, néha meg kell ütögetni, hogy rendesen működjön, de célnak megfelel. A szárító felette helyezkedik el, ugyanez a történet. Sajnos öblítő hiányában csak tiszták lettek, de azért kellemes mosópor illata is van a ruháknak. Lehet havi 50 $-ért kérni korlátlan mosást, ami adott hónapban működik, majd hó végén levonják a fizuból. A mosási árak amúgy alkalmanként a következők (a személyzetnek): zokni – 0.40 $ páronként; póló – 1.70 $ darabja; pulóver – 1.50 $ darabja; bermuda rövidnadrág – 1.20 $ darabja; alsónadrág – 0.60 $ darabja; hosszúnadrág – 1.80 $ darabja. Van lehetőség száraz vegyi tisztításra is, de az nekem nem kell. Ameddig bírom energiával és lesz szabad gép, addig magamnak mosok, de majd meglátjuk, a matek része hogy alakul (mennyi pénzt kapok majd).
FOLYTATJUK! 🙂