Élet a Seadream Yacht Club hajójának fedélzetén-2. rész

Élet a Seadream Yacht Club hajójának fedélzetén-3. rész
2015.10.05.

2015.05.02.

Ma reggel 6.30-kor keltem, hogy a 8-as kezdéshez időben odaérjek. Tusolás a konténerben 3 Fülöp társaságában. Utána reggeli (tükörtojás, kifli, ketchup, 1 bögre kávé), hogy a délben kezdődő ebédig legyen lendület. A reggeli is frissen, csak a személyzetnek készül, nem kapunk maradékot. A Crew Messben kb. 15-en tudnak egyszerre, kényelmesen étkezni.

A vendégreggeli 8-kor nyit és 10:30-ig tart. Van 4 asztalom (15, 16, 17, 22), ami összesen 16 vendéget jelent. Nagyon bő menü a legkülönfélébb tojásfogásokkal, zabkása, palacsinta (nem csak a vastag amerikai, hanem a svéd, amit Otthon is csinálunk), frissen facsart gyümölcslevek. Van lehetőség frissen facsart levet is inni, ami a vendég előtt készül el (gyömbér, répa, alma, stb.). A reggeliztető szakács kicsit barátságtalan, de valószínű csak azért, mert régóta itt van már a családja nélkül. A Fülöpök pár hónapos itt tartózkodás után is azt mondják, hogy nem rég jöttek vissza a szabiból.

A szobatársam rendesnek tűnik, de éjszaka én korábban lefeküdtem aludni (23:40), mint Ő. Később arra keltem fel, hogy ég egész éjjel a lámpa, zajos a ventilátor és mintha motyogott volna álmában a szobatársam, de szerencsére nem horkolt (!). Kb. 5-6 óra lehetett, mikor elkezdődött szabályosan, 5 percenként csipogni az órája és a telefonja egyszerre, úgy 1-1,5 órán keresztül. Nem értem, miért, majd megkérdezem Tőle. Pedig Ő később kezdett, mint én. Szerencsére kialudtam magam.

A tegnapi vacsora kissé kaotikus volt, de első alkalom, senki sem vont kérdőre. Marha széles és nehéz menükártya, mindennek meg kell kérdezni a sütési hőfokát (Rare, Medium, Well Done). A halhoz a vendég előtt 1 kanál és 2 villa segítségével citromot facsarni mag nélkül. A tésztákhoz frissen kell reszelni a parmezán sajtot. A segítőm szaladt egész este a konyha és az étterem között, hogy a rendeléseket leadja és kihozza, amit lehet. A desszertek közül a „Souffle-t” időben meg kell rendelni, tudva, mikor fejezik be a főételt. A Maitre D’ és a segítőm is nagyon türelmesek, segítőkészek voltak, nem panaszkodhatom egyáltalán.

seadream

2015.05.03.

A tegnapi vacsora után finoman megkérdeztem a szobatársamat, ugyan mondja meg, netán az Ő ébresztőjére ébredtem az enyém helyett? Előző úton korai műszakban dolgozott, ezért elfelejtette kiiktatni az órájából a csipogást, de a telefonos ébresztő nem Tőle jött. Valószínűleg a falak vékonysága miatt a szomszédét hallottam. Nem kizárt ez a lehetőség sem. Mindenesetre az elmúlt éjszaka már mélyebb álommal telt, amihez hozzájárult a sötét és a csend. 6:30-kor ébredtem ma reggel, zuhany a megszokott arcokkal a férfi zuhanyzóban, majd öltözés a reggeli uniformisba, ami megegyezik az ebédével (fehér-kék csíkos ing, rövid navy kék bermuda, fehér cipő). 7-től 7:30-ig reggeliztem a következőket: 2 db vega omlett, 2 kis buci, 1 bögre tejeskávé. Könnyebb volt magamhoz térni ébredés után és az minden reggel, hiszen a szabadban lévő étterem előnye a friss tengeri levegő. Ibiza partjai előtt állt a hajó, a 9 órás érkezés helyett már jóval korábban „lebegtünk” a sziget bejáratánál. A reggeli 8-tól 10:30-ig tartott, most éppen 10:44 van, és a szobában vagyok, ahol nagyban fogalmazom a levelemet.

A szemetet is 4 felé kell válogatni (fém, műanyag, éghető és üveg). Ezt csak a konyhai, ún. nedves hulladék (ételmaradék) múlja fölül.

Ma reggel megkaptam a CREW identity cardomat, amin a következő adatok láthatók: név, fénykép, beosztás, személyzeti szám, útlevél szám, nemzetiség, emergency number, követendő szabályok száma, mentőcsónak száma, hajó telefonszáma, kártya érvényességi ideje.

Vacsoránál eddig nagyjából ugyanazok a vendégek ülnek nálam. 1 házaspár Oregonból, akik a new york-i lányukkal és vejükkel vannak 4-en. Mr. X, aki egyedül utazik Kínából, kb. 80 éves, egy foga van csak, kicsit érthetetlenül beszél angolul, de hiperszuper, kamerával ötvözött Sony távcsöve van, aminek az ára 2000 $. Ezenkívül egy kanadai házaspár, akik amennyire arrogánsnak tűnnek, annyira kedvesek és vevők a humorra is.

A szobám mellett van a tűzzáró ajtó, ami akkor jó, ha megy a hajó, mert akkor zárva van, és senki nem megy ide-oda. Amikor állunk, ez nyitva van, és napközben rohangálnak az amúgy is szegényesen hangszigetelt ajtóm előtt és nem tudok aludni. Az ajtó kb. annyira szigetel úgy hang és fény tekintetében, hogy beszűrődik valami fény és az imént említett hangok sem kímélnek. Emellett mintha rendszeresen fúrnának és kalapácsolnának valamit a folyosón. De éjszaka csönd van és nyugalom.

A TV-ben csak angol nyelvű csatornák vannak, de nem tudom a nevüket, mert nem látszik a logó. Összesen 17 csatorna van, abból 2 a hajó promóciós csatornája. Csak azt nem tudom, hogy kell bekapcsolni a TV-t.

2015-05-04

Reggel kelés 6:30, reggeli 6:55-7:40, két bögre tejeskávé. Utána igazán frissnek, hűvösnek mondható reggel volt Mallorca partja mellett, de amint eltűntek a felhők, egyből meleg lett. Most éppen a napon 26 fok van, sikerült egy pár képen megörökítenem a háttérben lebegő Yachtokat, amik persze eltörpülnek a mienk mellett. A végtelennek tűnő tenger vize pedig nyugodtnak tűnik. 2 nappal ezelőtt, az első reggeli alatt láttunk delfineket, ahogy föl-alá buktak a tengerben. seadream

Ma 11-től hivatalosak voltunk a safety drill-re, de az illetékes Officer még a szobájában van, szóval várunk és várunk. Az én személyzeti számom 258, a mentőhajómé pedig 3. Ma estig meg kell csinálni a biztonsági előírásokra vonatkozó vizsgát, amit, mint minden egyebet nagyon szigorúan betartatnak. Sokkal rendszerezettebb ez is, mint a folyamon. Ott annyi volt a dolgunk, hogy a lehető legmagasabb szintre kellett felmenni, mert ha elsüllyed a hajó, ott szárazak maradunk mindannyian.

A Kapitány ma tiszteletét tette reggeli alatt az asztalomnál. Norvég származású, kb. 45 éves lehet és mindenki tiszteli a hajón, hiszen Ő az első ember itt. Ezt a fajta tiszteletet nem igazán éreztem a folyami hajón. Itt most megvan mindenki beosztása, valaki korábban kezd, valaki később és sosincs hiányérzetem a pincéreket illetően. Most megyek ebédelni, biztos fogok enni a fenséges anchovieból, parmezánból és ezersziget öntetből!