Élet a Seadream Yacht Club hajóján-9. rész

Élet a Seadream Yacht Club hajójának fedélzetén-10. rész
2015.11.18.

hydra_sziget_gorogorszag_811996_244762015-05-15

A tegnap éjszaka könnyen zuhantam álomba, mert egyrészt reggel 06:30-tól egészen 00:15-ig nem aludtam semmit sem, másfelől pedig a tenger egy kicsit háborodottabb volt a megszokottnál és a nagy hullámok úgy ringatták a hajót, mint egy bölcsőt. Nem kellett gondolkoznom, melyik oldalamon akarok elaludni.

Reggelre, mint egy nagy tó, olyan nyugodt tenger fogadott minket. Mai állomásunk Hydra, Görögország. Eddig csak kívülről láttam a kis halászfalut, de nagyon csábítónak tűnik. Azt mondják, érdemes kimenni akárcsak sétálni is. Lehet, hogy ezt fogom tenni ma délután.

A mai reggeli alatt csak pár alkalommal volt tele a fejem a sok okossággal, de akkor igazán kellett koncentrálnom. Mivel az én oldalamon, a „port side-on” (hajó bal oldala) volt a mai állomásunk látképe, ezért sűrűn kellett újraterítenem az asztalaimat. De ez jó, mert így hamarabb megy az idő, és hipp-hopp, itt van az ebédidő!

2015-05-16

Athén, utasváltás nap. A hajós terminálnál álltunk meg, kb. félórányi sétára a városközponttól. Nekem nem nagyon nyerte meg a tetszésemet a város, de nem láttam kóbormacskákat, mint a szigeteken. Füstölő pincérek majdnem mindegyik étterem bejáratánál, várva a kuncsaftra, hogy egyen, igyon egy jót. Én csak ittam, méghozzá egy jó nagy bögre capuccinot a közelben lévő ír kocsmában. Villámgyors internet, angolul beszélő pultos-felszolgáló. Ez utóbbi azért villanyozott fel, mert az eddigi állomásainkon nem igazán beszéltek angolul olyan szinten, ahogy egy turisztikai helyen kellene.

A hajóra visszavezető út a terminálon keresztül vezetett, ahol a rutin átvizsgálás után egy repülőtérihez hasonló vámmentes rész tárult elém, ahol tényleg jó árakat lehet találni. Pl. Pall Mall 13 euró / karton – de csak ha legalább 2-őt veszel. Campari 1 liter 19, 60 euró.

Ma délután 3-tól 5-ig a „Pool Decken” és a „Main Salonban” kellett segédkeznem. Pezsgővel köszönteni 17422640-halászhajók-görög-szigeten-hydra-saronikos-öbölrea frissen érkezett vendégeket, akiket emellett egy „kisebb” büfé is invitált többek között lazaccal, sajttállal, sonkával, zöld-és fekete olívabogyóval, valamint szendvicsekkel. Már most elkezdtem gyakorolni a vendég neveket és szobaszámokat az útra, hogy legyen valami fogalmam, kiket tömünk tele a finomságainkkal J.

2015-05-17

A tegnap este megismert utasok megállás nélkül érkeztek és érkeztek a reggeli büfé csábító fogásaira. Ma Mykonos szigeténél állunk és a saját mentőcsónakunk tesz szolgálatot a partra és vissza. Az 5 perces út után egyből az öböl körül elterülő éttermek és szuvenír boltok invitálják az arra látogatókat. Egy utcával beljebb ékszerboltok sokasága és 1-2 eldugott, de nagyon hangulatos étterem is helyet foglal. Szűk utcák, gyönyörű fehér és kék ötvözetű házak, amíg a szem ellát.

Nagyon kellemes, napsütötte tengerpart, a levegőben lehet érezni a frissen fogott hal illatát. Néhány Yacht áll a kikötőben.

Este vacsora a közkedvelt 5. emeleti, nyitott vendéglőben. Élő gitárszóval, gyertyákkal és persze gyönyörű naplementével is szolgálunk az ilyen estéken, amikor sokáig van kikötve a Yacht és persze kellemes, szélmentes az idő.