Pipálj a bakancslistádon
2019.09.24.
Munkavállalás Ausztriában
2019.10.07.
Pipálj a bakancslistádon
2019.09.24.
Munkavállalás Ausztriában
2019.10.07.

Szarvas Bulcsú az A-ROSA-n kezdte meg hajós pályafutását, majd részt vett a rostock-i AIDA tréningen, és tengerjáró hajón folytatta pályafutását..

Ha Te is szeretnél tenger – óceánjáró hajón dolgozni, rendelkezel jó német nyelvtudással és báros / felszolgáló tapasztalattal, részt vehetsz a következő, 2019. november 4-én induló  rostocki AIDA tréningen! A jelentkezéshez küldd német nyelvű, fényképes szakmai önéletrajzod a gyulai.janos@crew.hu címre.

Most pedig fogadjátok és olvassátok szeretettel Bulcsú beszámolóját:

 

 

 

” Ez a történet lényegében kétszer kezdődik el, először az iskolapadból, aztán a hajóról. Ezzel két külön szakaszt jelöl egyszerre, ugyanis az iskolapadból egyszerre kerültem egy másik iskolapadba, illetve nyelt el a munka világa.
Bármivel is múlattam a napjaim éppen, legyen az diákmunka, mellékállás, MLM vagy vállalkozás, mind jobban foglalkoztatott, mint a korábban említett iskolapados egyetemi élet.

Biztos mind éreztétek már úgy, hogy jó lenne kicsit kikapcsolni, egy kis szünetet tartani, bármilyen gyáván is hangzik. Ez a szakasz az én életemben is bekövetkezett. Itt érkezünk el a második, úgynevezett iskolapados kezdéshez. Az egyetemi élet unalmassá, egysíkúvá vált, nem is voltak kiemelkedő eredményeim és láttam/látom rengeteg ismerősömön, hogy a diplomaosztós 500 lájkos fotón kívül nem sok hasznát veszi az ember…. Úgyhogy minek? Úgy éreztem, hogy változásra van szükségem, és felkerestem Gyulai Jánost, a Crew Agencytől. Elújságoltam neki is helyzetem, és mondtam, h kis „kikapcsolódás” képen elmennék a nyárra hajózni, már ha létezik ilyen egyáltalán, hogy 2-3 hónapos szerződés. Természetesen mondta, hogy mindent megtesz, annak érdekében, hogy segítsen.
Ezt olyannyira betartotta, hogy 3 nappal később már interjún voltam egy folyami hajon (AROSA), ahova kb egy héttel később fel is szálltam. Természetesen csak kezdő, éttermi kisegítő pozícióba, mert rutinom nem volt, de mivel a nyelvekkel nincs problémám, gyors előrelépést biztosított a cég.
Teljesen új életmód volt a hajós munka (rengeteg hátránnyal, bevallom), de engem teljesen magával ragadott. És most jön, hogy a pénz nem boldogít, az időt nem tudod visszavásárolni, blabla, de engem nagyon motivál, nem tagadom. Nem csak a fizetés volt jó, de tekintve, hogy egy centet nem kell kajára, szállásra költeni még pluszban alaphangon egy 100-ast meg lehet spórolni, kinek mennyi, milyen az életszínvonala. Ezen felül, ha valaki megtanul bánni az emberekkel, akkor az emelkedő fizetésen kívül még borravalóra is számíthat.

 

 

A munka előnyei, hogy új kultúrákat, embereket, helyeket ismerhetsz meg, de mindenki a pénz miatt kezdi el, úgyhogy inkább beszéljünk arról.

Mikor leszálltam a folyami hajóról, pincérként valami megváltozott. Ahhoz még nem volt elég pénzem, hogy bármibe is belevágjak, de ahhoz már túl nagy volt az arcom, hogy kevesebb mint a feléért, ugyanazt csináljam itthon.
Nem is kellett több, jelentkeztem egy óceánjáróra, az Aidához, de ezúttal, már bárosként.
Tapasztalatom szinte egyáltalán nem volt, de János és az ügynökség ezúttal is segítségemre sietett. Találtak nekem egy olyan opciót, hogy elkezdhetek dolgozni szinte azonnal a cégnél, csak előtte gyorsan el kell végeznem egy nagyon rangos kurzust egy rostocki iskolában, kb 3 hétig tart.

Elindult a gyors fejszámolás, itthon a 3-4 napos képzések kerülnek 70 ezer forintba, ez külföldön 3 hét, plusz kell még szállás és repjegy, a fejemben erre másfél-, két milliós összeg jelent meg. Még mielőtt közbe szóltam volna, hogy nekem erre nincs lehetőségem, meg is oldotta a problémám és folytatta azzal, hogy talált egy olyan opciót, hogy az ezzel járó költségeket a cég kifizeti nekem és vissza sem kell térítenem. Mondanom sem kell: éltem a lehetőséggel.

Most értem haza az első szerződésem teljesítése után. 6 hónapig tartózkodtam, illetve dolgoztam a hajón, közben rengeteg embert ismerhettem meg, életre szóló barátságokat köthettem. 18 különböző országban jártam és mivel látták, hogy érdeklődöm a minőségi italok iránt, a hajón folytatták a képzésemet, ismét a cég által finanszírozva és már a szerződésem felére olyan tudást birtokolhattam, hogy whisky-, rum-, bor-, gin-, és pezsgőkóstolókat is tartottam a vendégek és a munkatársak számára.

 

 

Hatalmas élmény volt, és már alig várom, hogy pár hét múlva visszamehessek még többet fejlődni és még több pénzt gyűjteni az álmaimra.

 

Szarvas Bulcsú ”