Restaurant-Atlantik-Mein-Schiff
Óceánjáró hajós munkák – felszolgáló és szakács pozíciók
2014-02-13
Qawra-Malta
INTERJÚ IDŐPONT máltai állásainkra!
2014-02-18
Az összes mutatása

Bence folyami hajós kalandjai

20130514_212913

Sziasztok,20130514_212913

A következő pár sorban szeretnék beszámolni hogyan is kezdődött az én hajós életem.
Maga a gondolat már 1-2 éve meg volt, hogy szeretném valamikor kipróbálni ezt a munkát, s egyben életet is. Rengeteg utána olvasás, és információszerzés után végül 2013 elején eldöntöttem, hogy teszek is az ügy érdekében. Akkorra már száz százalékosan biztos voltam benne, hogy menni akarok!

A legtöbb információt www.hajosmunka.varosonline.info/ oldalon találtam, ezúton is szeretném megköszönni a sok segítségüket!
Szóval a fórumon megkaptam az instrukciókat, hogy ehhez meg ahhoz a közvetítőhöz kell bemennem. Végül a Crew Agency-t választottam.
Nagyon segítőkészek voltak már az első pillanattól fogva. Az elsődleges cél egy felszolgáló állás volt, de én is tisztában voltam vele, hogy ez nem fog összejönni az első évben a nyelvtudás miatt. Konyhai kisegítő állást pályáztam meg végül. Az irodában egy elbeszélgetés után, felmérték a nyelvtudást.

Ezután jött az izgatott várakozás.
Márciusban jött a telefonhívás, hogy 27-én van lehetőségem beszállni egy kis folyami hajóra.
Először el sem akartam hinni, hogy ilyen egyszerűen és gyorsan sikerült hozzájutnom az 1. szerződésemhez!

 

Irány a hajó! -MS Casanova- Munkába állás.

 

Kavarogtak a gondolatok a fejemben, miután leraktam a telefont, amiben tájékoztattak a sikeres felvételről, s az indulás időpontjáról. Pontosan nem tudom már, kb. 4-5 napom volt, hogy felutazzak Budapestre, és elrepüljek Stuttgartba.

20130507_150732

Pakolás, vásárlás, elköszönés családtól, barátoktól, s ami a legnehezebb volt, páromtól. Itt is szeretném neki megköszönni a kitartást!!  Olyan gyorsan történt minden ebben a pár napban, hogy mire felocsúdtam már a szálltam fel a hajóra. Kb. egy óra múlva már munkára készen voltam, nekiálltam a munkának! 3 napunk volt, amíg a vendégek megérkeztek. Ezek a napok jók voltak arra, hogy kicsit belerázódjak a munkába, mivel első szerződésem volt. A crew nagyon jó volt, 1-2 nap után összerázódott a banda, szinte mindenkivel megtaláltam a közös hangot.

Pár hét után már megvolt a napi rutin a munkában, nagyon gyorsan mentek a napok!

 

Élet a hajón

 

Ahogy írtam, ahogy megérkeztem a hajóra, a Hotel Manager üdvözölt, és megkaptam a kabin kulcsomat. Mehettem lerakni a bőröndöm végre, átöltözés és munka, hogy ne unatkozzak már az elején sem!

Arról is írtam már, hogy miután megjött az első csapat Saarbruckenben, szombaton már indultunk is Stuttgartba. Egy hetes utakat csináltunk oda vissza.
Az én munkám reggel 7 órakor kezdődött, egészen az ebéd végéig, 14.00kor, vagy legkésőbb 15.00-ig. Természetesen délelőtt is voltak kisebb szünetek, nem kell mindent elhinni a rabszolgatartásról, ahogy sokan beállítják ezt a munkát.
Délután kb. 16.30-ig, vagy 17.00-ig volt szünet a konyhán dolgozóknak.
Ez a második rész 4 óra munkát jelentett általában. Szóval napi 11-12, de néha 13 óra munkára kell számítani, aki szintén bele szeretne vágni. Általában a napok egyformán telnek munka szempontjából. Szabadnap nincs, heti 1 nap, az utascsere napján kicsit lazább az a nap, mert akkor ebéd elmarad.

20130507_150938Munkáról nagyjából ennyi, ha az ember belerázódik, akkor már nincs gond. Másik dolog a kitartás, és cél kitűzése, hogy miért van ott az ember. Nem szabad az első akadálynál feladni az egészet, ahogy írtam kitartás és kitartás amire szükség van.

Természetesen munka után és szünetekben lehetőség van kikapcsolódásra, pihenésre, ki mit választ.
Amivel számolni kell az elején az a hatalmas honvágy, hiányérzet a szeretteid után. Egy-egy beszélgetés sokat segíthet a kollégáiddal.

 

Transfer-szabadság-befejezés.

 

Ahogy teltek a napok egyre közelebb jött a szabadságom, amikor 2 hétre hazarepülhettem Magyarországra.. Már nagyon vártam. 4 héttel a hazautam előtt kaptam egy transfert két hétre a cég egy másik hajójára Olaszországba!

20130605_163736Örültem neki, egy kis változatosság.
Este jelentették be, reggel indultam vonattal, 11 óra, 3 átszállás! De odaértem. Velencébe kellett mennem, az MS Belissima nevű hajóra. Ez kicsit nagyobb volt, mint az eredeti hajóm, de itt is hamar beilleszkedtem, jó volt itt is a társaság.

De hamar vissza akartam menni, hiányoztak a többiek. Ebben a két hétben semmi érdekes nem történt, konyhát szerettem, itt egy srác kivételével mindenki magyar volt!
Itt kicsit kevesebb munka volt, kicsit lazíthattam. Olaszország nagyon szép volt, szerettem ott lenni. Elment a két hét indultam vissza Németországba, akkor már repülővel. És már csak két hét volt a hazautamig!!!

Azt elmondhatom, hogy az a két hét nagyon lassan telt!!!!  De eljött a nap, indulás haza! A következő két hét otthon nagyon gyorsan eltelt sajnos, de feltöltődtem, szeretteimmel és barátaimmal lehettem, ez már nagyon hiányzott.

Eljött a visszaút napja, Bécs-Stuttgart repülőút, este repültem. Egy kis kavarás volt, repülő késett 1 órát, és ez elég is volt, hogy összedőljön az egész menetrendem, de megoldottam, odaértem!

3 hónapom volt hátra, eleje ennek is gyorsan elment, aztán jött egy kis váltás, két hétig más munkakörben voltam, ami tetszett is meg nem is. Vége felé gondolkodtam, hogy akkor most merre is tovább. Mármint ami a következő évet illeti. Választás elé kerültem, de végül is megpályáztam a régóta áhított felszolgáló poziciót. Utolsó hajón töltött napomon meg is kaptam a szerződést az új pozícióról.
Ezután ünneplés, hajó lezárása, hazaút, és 5 hónap szabadság!

 

Bence blogjában tovább olvashattok hajós élményeiről:

http://bencehajozik.blogspot.hu/